رباتیک خودرورباتیک خودکاررباتیک مصرف کننده

مکاترونیک نیوز | اولین وسیله نقلیه عمومی خودران از ماه آوریل در تارتو سرویس دهی می‌کند

به گزارش مکاترونیک نیوز، این وسیله نقلیه خودران با همکاری چندین نهاد از جمله، شهرداری شهر تارتو، دانشگاه تارتو و شرکت‌های Traffest OÜ، AS Bercman Technologies و Modern Mobility OÜ به این مسیر خدمات می‌دهد.

توسعه خدمات با همکاری شرکت ها و دانشگاه یک فرصت عالی برای شهر است. وسایل نقلیه مبتنی بر تقاضای خودران بخشی طبیعی از سیستم حمل و نقل عمومی ما در آینده خواهند بود. بنابراین، آزمایش و توسعه فناوری ها منطقی است.

Raimond Tamm، معاون شهردار تارتو

به گفته Tambet Matiisen ، رئیس فناوری آزمایشگاه رانندگی خودمختار دانشگاه تارتو، این پروژه بلندپروازانه‌ترین پروژه خودران در استونی است.

برای این پروژه، ما 66 کیلومتر از خطوط را در نظر گرفتیم، که بی‌سابقه‌ترین منطقه رانندگی در استونی است. در داخل این خطوط، ما قادر خواهیم بود از هر نقطه A تا B، نه فقط در یک مسیر ثابت، حرکت کنیم بلکه قادر خواهیم بود به سفر با سرعت های بالاتر بپردازیم، در حالیکه اتوبوس های شهری خودران تا 20 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند، سرعت ما می تواند به 50 کیلومتر در ساعت برسد.

Tambet Matiisen، رئیس فناوری آزمایشگاه رانندگی خودمختار دانشگاه تارتو

این موضوع در نوسازی حمل و نقل عمومی مهم است، که وسایل نقلیه خودران نیز به روشی هوشمند به مسافران خدمات رسانی کنند. در آینده خودروهای خودران به جای مسیر و برنامه ثابت معمول، درخواست های مردم را دنبال خواهند کرد. تعداد کمتری از این وسایل نقلیه در مقایسه با وسایل نقلیه رایج می توانند به راحت‌تر شدن سرویس در منطقه Vorbuse کمک کنند، نیازهای جابجایی واقعی افراد را بهتر برآورده کنند و هزینه ارائه خدمات را کاهش دهند.

Tanel Talve ازشرکت Modern Mobility OÜ

شرکت Modern Mobility OÜ در زمینه نرم افزار حمل و نقل عمومی مبتنی بر تقاضا VEDAS.ee فعالیت می کند.

استفاده گسترده تر از وسایل نقلیه خودران نیازمند تعامل موثر بین سیستم های حمل و نقل هوشمند و وسایل نقلیه است.اطلاعات چرخه ترافیک دریافتی از سیستم های چراغ راهنمایی به وسیله نقلیه خودران کمک می کند تا از تقاطع های کنترل شده با چراغ راهنمایی عبور کند و ترافیک را ایمن تر، روان تر و سازگارتر با محیط زیست کند.

وسیله نقلیه عمومی خودران در تارتو

این پروژه مشترک نقطه شروع خوبی است و بستر مناسبی برای استفاده گسترده تر از وسایل نقلیه خودران است، زیرا ما می توانیم تعامل واقعی خودرو با زیرساخت را آزمایش کنیم. وسیله نقلیه خودران در حین رانندگی آزمایشی با زیرساخت شهر هوشمند ساکن در تعامل خواهد بود. برای مثال، اطلاعات مربوط به عابر پیاده ای که منتظر عبور از جاده است، مستقیماً از دستگاه عبور هوشمند به خودرو منتقل می شود. به همین ترتیب، هنگام پیچیدن به جاده، خودرو می‌خواهد از ایمن بودن آن مطمئن شود و از رادار نصب‌شده و متصل شده توسط Bercman می‌پرسد که آیا خودروهایی در جاده وجود دارد یا خیر.اینگونه است که فضای شهری ما در آینده بطور مستقل و بیشتر بر اساس تقاضا کار خواهد کرد.

Mart Suurkask، مدیر عامل AS Bercman Technologies، توسعه دهنده محصولات ایمنی جاده

از ماه آوریل سال 2022، یک لکسوس RX450h پنج نفره با یک اپراتور و راننده امنیتی همراه با مسافران در دسترس خواهد بود. شهر تارتو از نوامبر 2021 حمل و نقل عمومی مبتنی بر تقاضا را در منطقه Tiksoja، Vorbuse و Kardla آزمایش کرده است.

نام منبع: https://www.azorobotics.com

نام خبرنگار: محمد آموت سر

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا